Waarom SEO belangrijk is

Wat is SEO?

 

SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’, ook wel zoekmachine-optimalisatie genoemd. Het overgrote deel van de zoekresultaten in Google is organisch. Dit betekent dat hiervoor niet betaald is om hoger in de lijst te komen. Op dit moment is Google de meestgebruikte zoekmachine in Nederland, waarvan 95% van de Nederlanders een regelmatige gebruiker is. Zo’n 20% van de Google-gebruikers klikt op de Adwords-advertenties boven de zoekresultaten, 10% op de advertenties in de rechterkolom en maarliefst 70% op de eerlijke, niet betaalde zoekresultaten. Door SEO toe te passen, wordt jouw website beter vindbaar in de zoekmachines.

Als mensen zoeken via een zoekmachine, gebruiken ze meestal een of twee zoekwoorden. Hoe ‘relevanter’ een zoekmachine je website vindt wat betreft de zoekwoorden, hoe hoger je komt in de zoekresultaten. Uit onderzoek blijkt dat 70% van de Google-gebruikers niet verder kijkt dan de eerste vier zoekresultaten bij een bepaalde zoekopdracht. SEO draait dan ook volledig om het relevanter en populairder maken van jouw website, zodat je beter gevonden wordt en potentiële klanten naar de site trekt.

 

Belangrijke factoren:

 

  • Maximaliseren van externe backlinks
  • Contentoptimalisatie (structuur, inhoud en techniek)
  • Trefwoordanalyse
  • Toepassen van ‘rich snippets’
  • Responsive/mobielvriendelijke website
  • De resultaten zijn meetbaar met bijvoorbeeld Google Analytics en Rank Tracker
  • Mensen zoeken gericht naar informatie, wat wil zeggen dat ze bereid zijn om te ‘kopen’

 

Onze aanpak

 

Wij vinden het belangrijk dat jouw website hoog in de zoekresultaten komt te staan. Je hebt immers niet voor niets een website laten maken. Om ervoor te zorgen dat de SEO zo goed mogelijk wordt toegepast, houden wij rekening met de belangrijke factoren hierboven.